No products in the cart
Algemene Voorwaarden Ballonnen 123
Artikel 1. Algemeen Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle leveringen van goederen en diensten door Ballonnen 123, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Eventuele verwijzingen naar de voorwaarden van de opdrachtgever worden niet aanvaard en worden schriftelijk afgewezen. Door de ondertekening van de overeenkomst/offerte, betaling van de opdracht en/of ontvangst van een opdrachtbevestiging per e-mail accepteert de opdrachtgever deze algemene leveringsvoorwaarden.
Artikel 2. Offertes Alle offertes zijn vrijblijvend en persoonlijk. Overdracht van offertes aan derden is niet toegestaan zonder schriftelijke aanpassing.
Artikel 3. Prijzen Alle prijzen vermeld in de offerte zijn geldig tot de vervaldatum.
Artikel 4. Levertijd Levertijden worden in overleg met de klant vastgesteld. Voor levering van decoratie op locatie wordt een geplande tijd, inclusief een marge van 30 minuten, gehanteerd. Levertijden voor bedrukte ballonnen worden vastgesteld op 3 weken, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 5. Levering Na ontvangst van de decoratie gaat het risico van beschadiging over op de koper/opdrachtgever. Materialen zoals frames en opbouw materialen voor ballonnencoratie zijn in bruikleen en blijven eigendom van Ballonnen 123. Schade, gebreken, of vermissingen/diefstal van materialen dienen direct gemeld te worden. Bij onjuist gebruik dient de opdrachtgever de materialen tegen nieuwwaarde te vergoeden. Bij vermissing/diefstal geldt eveneens een vergoeding tegen nieuwwaarde. Eventuele reparatiekosten en kosten voor vervolgschade kunnen in rekening worden gebracht.
Artikel 6. Risico Na levering draagt de koper het risico voor alle directe en indirecte schade aan of door de geleverde goederen, zowel voor hemzelf als voor derden.
Artikel 7. Betaling Bij niet-tijdige betaling wordt de opdrachtgever geacht in verzuim te zijn en kan Ballonnen 123 rente in rekening brengen conform het wettelijke tarief. Betalingen worden in de eerste plaats toegerekend aan concurrente vorderingen, ongeacht eventuele andere aanwijzingen bij de betaling. Bij incassoprocedures worden administratiekosten van 10% en kosten van de ingeschakelde raadsman aan de opdrachtgever doorberekend.
Artikel 8. Aansprakelijkheid Ballonnen 123 is niet aansprakelijk voor schade na het gebruik van geleverde decoratie en/of diensten. Kosten, schade, en rente, inclusief persoonlijke ongevallen en schade aan eigendommen, worden niet vergoed. De opdrachtgever dient Ballonnen 123 te vrijwaren en schadeloos te stellen voor alle kosten, schade, en rente die voor Ballonnen 123 kunnen ontstaan als gevolg van vorderingen van derden in verband met voorvallen waarvoor Ballonnen 123 niet aansprakelijk is volgens deze voorwaarden.
Artikel 9. Ontbinding Bij overmacht heeft Ballonnen 123 het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder schadevergoeding. Bij niet-nakoming van verplichtingen door de opdrachtgever of in geval van faillissement, surseance van betaling, stillegging of liquidatie van het bedrijf van de opdrachtgever, kan Ballonnen 123 eveneens de uitvoering opschorten of de overeenkomst ontbinden, zonder schadevergoeding, onverminderd andere rechten van Ballonnen 123.
Artikel 10. Annulering Annuleringen dienen zo snel mogelijk te worden doorgegeven. Ballonnen 123 hanteert bij annulering de volgende percentages:
- Tot 8 dagen voor uitvoerdatum: 15%
- Tot 2 dagen voor uitvoerdatum: 75%
- Binnen 2 dagen voor uitvoerdatum: 100% Bij annulering van gebruik/bestelling van bedrukte ballonnen is 100% van het orderbedrag opeisbaar.
Artikel 11. Geschillen Alle geschillen, inclusief die welke slechts door één der partijen als zodanig worden beschouwd, worden voorgelegd aan de kantonrechter of rechtbank.
Artikel 12. Decoraties Voor opdrachten op het gebied van decoratie kunnen voorbeelden, foto’s en omschrijvingen anders lijken dan in werkelijkheid. De opdrachtgever dient te zorgen voor een tijdige en veilige werkomgeving voor de plaatsing van decoraties. Schade of gevolgschade veroorzaakt door opdrachtnemer of medewerkers en noodzakelijk voor de vervaardiging en/of verwerking en/of plaatsing en/of verwijdering van decoraties, zijn voor rekening en risico van de opdrachtgever. In geval van onvoldoende toegang of aanvullende eisen gesteld door de eigenaar of exploitant van de locatie, kan de opdracht ter plaatse worden geannuleerd, waarbij de opdrachtgever gehouden blijft aan de betaling van de overeengekomen prijs. Schade, gebreken, of vermissingen/diefstal van materialen dienen direct te worden gemeld. Bij onjuist gebruik dienen materialen tegen nieuwwaarde te worden vergoed. Bij vermissing/diefstal geldt eveneens een vergoeding tegen nieuwwaarde. Eventuele reparatiekosten en kosten voor vervolgschade kunnen in rekening worden gebracht.